Lucky No. 7 is een snel groeiend baby- en kinderkledingmerk. Lucky No. 7 staat voor stoer en rebels met een knipoog naar tienermode, comfort en duurzaamheid.
€100.000
Er is succesvol geïnvesteerd in dit project tegen een rente van 7 - 7,5%. Bekijk andere projecten voor meer investeringsmogelijkheden.
Officiële bedrijfsnaam:
Lucky No. 7
Gegevens
KvK: 60414405
Opgericht in: 1-3 jaar geleden
Werknemers: 2-5
Plaats: Almere
Downloads
Lucky No.7 is een stoer baby- en kinderkledingmerk in de maten 50/56 tot 122/128, die een unisex kledinglijn creëert: Boys only, Girls allowed! Het merk staat voor stoer en rebels met een knipoog naar tiener mode, comfort en duurzaamheid. Lucky No.7 heeft drie basiscollecties die altijd op voorraad zijn. Daarnaast wordt er drie keer per jaar een all season collectie gelanceerd. Kenmerkend aan de collecties zijn het kleurgebruik, unieke prints, comfort, kwaliteit en de kracht van het combineren.
Het merk ontwerpt voornamelijk monochrome kleding met alleen zwart, grijs en wit als kleuren. Met pakkende teksten en prints onderscheiden zij zich van andere merken. Kwaliteit en comfort spelen daarbij ook een zeer belangrijke rol. Lucky No.7 is niet alleen leuk en comfortabel om te dragen, maar wordt ook op een duurzame manier geproduceerd. De totale collectie bestaat namelijk uit gemiddeld 70% biologisch katoen.
De collectie van Lucky No.7 wordt in Europa geproduceerd zodat ze kort op de markt zitten en snel kunnen inspelen op de laatste trends. Met een all season collectie en een snel wisselende collectie is het van groot belang dat de collecties op korte termijn geproduceerd en geleverd kunnen worden. Lucky No. 7 heeft nauw contact met haar producenten/leveranciers en reist twee keer per jaar naar fabrieken en ateliers om zo gezamenlijk te werken aan een nog betere collectie.
De crowdfinanciering van Capital Circle zal worden aangewend voor groei van het merk Lucky No. 7. Er zal worden geïnvesteerd in het optimaliseren van de voorraadpositie om nee-verkopen te voorkomen. Op dit moment is de voorraad simpelweg te klein en wordt er veel “nee” verkocht. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en dat is de reden voor deze financieringsaanvraag.
Lucky No.7 wordt verkocht via de eigen webshop en via 140 Retail winkels wereldwijd in 30 verschillende landen. Dagelijks ontvangen zij Retail aanvragen via een inschrijfformulier op de website. Hieruit wordt een selectie gemaakt en kiezen zij alleen de winkels die passen bij het concept Lucky No. 7. Het doel is om in 2017 te groeien van 140 winkels naar 200 winkels en binnen drie jaar naar 400 winkels.
Naast online aanvragen zijn ze zeer actief op marketing gebied. Zo doen zij in januari 2017 weer mee aan Playtime Paris, de kindermodebeurs in Parijs, waar honderden inkopers van over de hele wereld op af komen. Zij willen ook mee gaan doen aan Playtime New York en Playtime Tokyo, omdat zij merken dat de collectie zowel in Amerika als in Azië goed verkoopt. Lucky No. 7 ziet hier kansen en wil graag verder uitbreiden in deze gebieden.
Om deze groei te kunnen realiseren is een optimale voorraadpositie nodig. De all season collecties verkopen zij al drie jaar en verkopen uitermate goed. Deze items zijn tijdloos en moeten gewoonweg altijd verkrijgbaar zijn om nee-verkopen te voorkomen. Voor het optimaliseren van deze voorraadpositie heeft Lucky No. 7 een aanvullende financiering nodig.